Καλέστε μας +30 23510 23211
Ωράριο Δευ - Παρ 7.30 - 15.30

Ελ

En

ΙΕΛΚΑ LOGO

ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες κατά 0,35% οι τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο

  • Πληθωρισμός στα σουπερμάρκετ τον Ιούνιο 2025 +1,78%
  • Μειωμένες οι τιμές -0,35% τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Μάιο 2025
  • Σταθεροποίηση 0,25% στο κυλιόμενο 12μηνο (7/2024-6/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος

Στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024.

Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

  1. Ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του +1,78% τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024 (έναντι 2,47% τον Μάιο 2025).

Σημειώνεται συμπληρωματικά ότι οι τιμές του Ιουνίου 2025 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Μάιο 2025 καταγράφονται με μικρή μείωση κατά -0,35%.

Συνολικά το κυλιόμενο 12μηνο (Ιούλιος 2024-Ιούνιος 2025) καταγράφει σταθερό επίπεδο τιμών με +0,25%.

Σε γενικές γραμμές το Α΄ εξάμηνο 2025 καταγράφονται ήπιες πληθωριστικές πιέσεις (1,13%) οι οποίες αποδίδονται στις διεθνείς αυξήσεις πρώτων υλών (κακάο, κρέας, καφές)

image
  1. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -8,28%
  • Τρόφιμα παντοπωλείου: –5,40%
  • Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -3,13%
  • Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη: -2,72%
  • Τροφές & είδη για κατοικίδια: -0,52%

Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

  1. Μεγαλύτερες αυξήσεις τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
  • Φρέσκα κρέατα: +10,80%
  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +10,19%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,55%
  • Κατεψυγμένα είδη: +2,74%
  • Γαλακτοκομικά και χυμοί ψυγείου: +2,22 %

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού και στα τρόφιμα παντοπωλείου λόγω και της αποκλιμάκωσης της τιμής στο ελαιόλαδο.

Σε σχέση με τις αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα πρόκειται για εξέλιξη η οποία οφείλεται πρώτον στη μείωση στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων στις περισσότερες περιοχές της επαρχίας και δεύτερον στις αυξήσεις των διεθνών τιμών στα εισαγόμενα είδη και ειδικά στο μοσχάρι (σημειώνεται ότι η πλειοψηφία του μοσχαριού και χοιρινού που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής).Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων. Οι αυξήσεις στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν να κάνουν με τις καιρικές συνθήκες με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες του 2025 σε σχέση με το 2024, καθώς το 2024 οι πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες είχαν φέρει την παραγωγή των θερινών ειδών αρκετά νωρίτερα χαμηλώνοντας τις τιμές για την εποχή.

image 1
  1. Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση της ευρύτερης συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ:
  • Αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση το τελευταίο δεκαοχτάμηνο στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής-τεχνολογικής ετοιμότητας τους και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
  • Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο. Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.
  • Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.
  • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου, ενώ την τελευταία διετία καταγράφουν αύξηση.

Σχετικά με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Τα συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία.

Για το σκοπό της έρευνας αναλύθηκε η μεταβολή της μοναδιαίας αξίας ανά κατηγορία προϊόντος (πωλήσεις προς όγκο) ανάμεσα στους μήνες Ιούνιο 2025 και Ιούνιο 2024. Ο συγκεκριμένος δείκτης αντικατοπτρίζει τόσο την πορεία των τιμών, όσο και τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.

Στόχος της έρευνας είναι η αντικειμενική καταγραφή των τιμών ξεχωριστά στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής (σουπερμάρκετ), το οποίο αποτελεί πλέον το κύριο κανάλι διάθεσης βασικών καταναλωτικών αγαθών, με σημαντικές διαφοροποιήσεις λειτουργίας σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά τόσο λόγω των μέτρων της Πολιτείας όσο και λόγω των οικονομιών μεγέθους.

Η έρευνα θα επαναλαμβάνεται ανά μήνα συγκρίνοντας την εξέλιξη των τιμών σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

 ΠΗΓΗ: ΙΕΛΚΑ

Προηγούμενο ΑΑΔΕ: Μηνιαίες οι δηλώσεις ΦΠΑ για επιχειρήσεις με απλογραφικό σύστημα και έναρξη από 1/1/2024 έως 31/3/2025

Ακολουθήστε μας

Επικοινωνία

28ης Οκτωβρίου 9, Τ.Κ. 60134, Κατερίνη
Δευτέρα – Παρασκευή: 07:30 – 15:30
Δευτέρα – Παρασκευή: 07:30 – 14:30

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας